Ahlan wasahlan


Apa itu Nisa?
Kehidupan sebagai seorang remaja sememangnya penuh dengan dugaan dan memerlukan dahan untuk berpaut supaya tidak hanyut dibawa arus dunia.Dewasa ini,kemunculan pelbagai anasir negatif sangat membimbangkan.Lantaran itu,remaja muslimah terutamanya perlu dididik dan diterapkan dengan nilai-nilai keislaman dalam diri.Ianya perlu dipupuk sedari kecil dan proses ini perlu berterusan sehingga ke peringkat remaja.Nisa' telah ditubuhkan untuk menjadi platform membimbing anak remaja islam yang lebih berjaya di dunia dan di akhirat.Melalui platform Nisa' juga,remaja muslimah berpeluang untuk menimba pelbagai pengalaman berguna untuk panduan kehidupan serta dapat mendidik mereka menjadi insan muslimah yang sejati.Diharap usaha sebegini membuahkan hasil yang diinginikan dan diredhai Allah serta memberi impak besar dalam pembentukan remaja muslimah kini yang berwawasan tinggi.

Wednesday, July 22, 2009

Kem Manisnya Iman

Assalamualaikum, Kem Manisnya Iman dianjurkan oleh Muslimat Dun Sura dengan jayanya, Ajk Nisa' Kawasan memberi sumbangan yang bertalu-talu dalam menjayakan program ini dengan menjadi ajk pengisian, dijalankan di Dahimah Guest House dua hari semalam bermula 11 jun 2009 hingga 12 jun 2009. Peserta terlibat berumur antara 10 tahun-15 tahun. Seramai 80 yang menyertai kem ini.

Antara aktiviti yang dijalankan Puzzle, nisa' paka ambil peranan untuk uruskan slot tersebut, moga adik-adik menjadi kreatif pas main mainan akak-akak ni ye...Then, kotak beracun lagi..hehe..mmg acara tetap kem kot ni..ade LDK solat, mase ni nak betulkan cara adik-adik bersolat, semoga adik-adik praktikan ape yang akak-akak ajarkan ye, ingt...Nabi suh latih solat umur 7 tahun, umur 10 tahun dah patut kene rotan tau kalo x solat....sebab solat tiang agama..

Ade night walk...yang ni acara yang selalu adik-adik bimbang, tapi paling best kan kalo join kem...esok pagi, k.long gandle senam aerobaik..hehe..senam-senam jugak, jangan tergeliat udah ler yer...

Semoga kem ini dapat memberikan manfaat yang besar kepada peserta dan memberi pengajaran pada ajk jugak tau...akhir kalam...teruslah mentarbiah dengan tarbiyah ISLAM!
























No comments:

Post a Comment